piątek, 31 sierpnia 2012

Ludzie na Walizkach. Nowe Historie - Szymon Hołownia

Po raz pierwszy sięgnęłam po książkę Szymona Hołowni, którą jest "Ludzie na Walizkach. Nowe Historie".  Przed rozpoczęciem czytania obawiałam się, że po pierwszych kilku stronach odłożę tą książkę w ciemny kąt. Jednak zostałam pozytywnie zaskoczona. Znany ze swojego humoru, a także ze sposobem rozmawiania z ludźmi przyciągnęło mnie bez dwóch zdań.

Książka jak pierwsza część to zbiór wywiadów z ludźmi sławnymi żyjących w blasku fleszy oraz tych co ukrywają się w cieniu. To osoby, które przeżyły coś strasznego w swoim życiu np: śmierć bliskiej osoby, choroba itp. Warto też wspomnieć, że te wywiady zostały przeprowadzone w ramach programu Szymona "Ludzie na Walizkach" na programie Religia TV.

To co we mnie wzbudziło największe emocje to wywiad z Dominiką Roqueplo, która chorowała na raka, ale także miała syna niepełnosprawnego oraz najstarsze dziecko choruje na białaczkę. Chociaż Dominika rok po tej rozmowie zmarła to jak mówiła o tym jak bardzo by chciała żyć i o stosunku do Boga. Sama nie jestem osobą, która ma silną wiarę do Niego to Ona zaciekawiła mnie właśnie tym.

Niby zwykłe rozmowy, ale bardzo wstrząsające np.: z Bogusławem Kaczyńskim czy z Anną Malarowską mogą bardzo zaskoczyć lecz także obudzić, że nie tylko nas "zwykłych ludzi" dotykają takie sprawy jak śmierć w rodzinie, czy ciężka choroba. To pokazuje, że oni czyli "bogaci,sławni ludzie" też zmagają się z takimi problemami. Po prostu zostanie obalony stereotyp, że takich ludzi spotykają same dobre rzeczy, a to nie prawda. Czasami spotyka ich to co nas i dla nich zmienia się całe życie, ale co ważne zmieniają się oni od środka.

Polecam książkę osobą, które lubią takie książki, ponieważ nie każdemu może pasować taki schemat czyli wywiady z ludźmi. Ponad to dużo się można dowiedzieć o ludziach, których znamy z pierwszych stron gazet. Naprawdę warto sięgnąć po tą książkę.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka